fredag 23 maj 2014

Äntligen tid för lite pyssel

Nu har det äntligen funnits lite tid för pyssel! Innan har det bara varit jobb, jobb, jobb... det har inte funnits någon ork kvar till pyssel.

Men förra helgen åkte vi helt oplanerat och spontant till sommarhuset i Hjulsjö och där finns det massor som behöver göras. För mig är Hjulsjö en liten oas, ett härligt ställe där hjärnan får vila och kroppen får arbeta. Huset kallas för Ställbergsgården och var ursprungligen en arbetarbostad med fyra lägenheter. Det är från 1850-talet och är på hela 200 kvadrat.



I matsalen finns en gammal utdragssoffa som hade lämnats kvar i huset. Det tyget som sitter på är gräsligt så jag köpte lite nytt och färgglatt tyg på Åhléns som fick följa med mig. Eventuellt kommer soffan få någon glad färg också, men det är inte bestämt än.

 

Så här blev resultatet och soffan ser lite piffigare och roligare ut.

 
Förra sommaren målade jag om två stolar som också hade lämnats kvar i huset. Den ena blev cerise/rosa och den andra blev lila. Tyget som sitter på är lite fläckigt och inte alls kul. Så det blev lite nya tyger på dessa stolarna också.


Det ena tyget har jag skickat efter nån gång tror jag och tyget i organge och cerise kanske kommer från IKEA, men jag är inte helt säkert. Det tyget har jag haft i evigheter känns det som... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar