söndag 2 november 2014

Småpyssligt med wire art

Efter en dag full med städning och en massa röj blev det lite tid över. Vad gör man då? Jo, man passar på att pyssla så klart!! Idag har jag testat på något som jag aldrig gjort förut - wire art. Och det är helt klart något som jag kommer att göra igen. Det är väldigt småpilligt och kräver en del tålamod och det behöver jag öva på, så det här är perfekt!


Här är mina första försök till wire art. Det blev tre små fågelburar. Den med rosa snöre var mitt första försök. Det var svårt att få buren jämn och fin, och ståltråden flyttade på sig hela tiden. Men för att var nybörjare så är jag glad att det blev något resultat alls :)


Det enda man behöver är ståltråd och några olika tänger, en som jag knipsar av ståltråden med, och en som hjälper till att böja tråden. Jag har även använt mig av fimolera som jag skapade fåglarna av. Som en extra liten detalj fick några pärlor ge fåglarna sällskap. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar