tisdag 28 januari 2014

Cake boss inspirerar

Jag har börjat kolla på tv-serien "Cake boss" och fastnat totalt! "Cake boss" är en reality-serie som handlar om Carlo's bakery i New Jersey och som drivs av Buddy och hans släktingar, och jag rekommenderar det varmt! De gör helt fantastiska tårtkreationer och bakverk. Sen att det gnabbas och skojas mycket i programmet gör det inte sämre. Men jag är mest förtjust att kolla när de gör tårtorna. Jag får massor av inspiration och nya idéer som jag vill testa.

Här hemma har vi ett 4-års kalas som närmar sig och en liten fröken som är förtjust i My little pony, så  vi ska försöka skapa en tårta med det temat. Jag har handlat några My little pony-ljus från Barnkalaset.se och så ska jag köpa hem lite karamellfärg (att färga en smörkräm med) och fondant eller vad det heter att modellera detaljer till tårtan med. Det ska bli spännande och se hur resultatet blir... Jag har några idéer på gång så vi får se om de funkar! Tänkte använda mig av lite formar från Bellas Play Doh-grejer... :)

"Creativity is contagious. Pass it on!" - Albert Einstein

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar