måndag 27 januari 2014

Skåp blir till hus - renoveringsobjekt i startgroparna

Mitt nästa projekt som jag ska ge mig på är tre köksskåp från IKEA. Skåpen är fristående, men de ska monteras ihop till ett och få ben av något slag.

Planen är att göra skåpen till ett förvaringsskåp eller dockhus vilket man nu föredrar att använda det som. Det kommer alltså att bli en möbel till ett barnrum. Skåpet ska se ut som ett hus, med dörr, fönster och tak. Eftersom skåpet är i faner så tänkte jag inte ge mig på att måla det, utan jag tänkte använda mig av tyg (!) på skåpluckorna. På insidan är planen att jag ska tapetsera en av väggarna i varje skåp. 

Innan jag drar igång så skissar jag lite på hur jag har tänkt mig att resultatet ska bli. En kopp te till är ett måste förstås, teberoende som jag är! Det ska bli ett färgglatt och lekfullt skåp!




2 kommentarer:

  1. Holy Crap va du är påhittig! Hoppas du inte har något emot om jag delar nåt inlägg på twitter mm ibland :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Va glad jag blir! Det har jag absolut ingenting emot. Tvärtom. Jag behöver all publicitet jag kan få! :) Så twittra på du! :)

    SvaraRadera