lördag 25 januari 2014

Ibland behöver man inte ha en plan

Lustigt att jag säger det... Jag som alltid vill ha en plan. Jag som inte alls är flexibel och som har ett stort kontrollbehov. Haha! Jag skrattar åt mig själv och inser att jag inte alltid behöver ha en plan, och att man ibland ska vara spontan. Och att det ibland räcker det med att nåt är roligt. Som att skapa dom här fåglarna! Dom är roliga att göra och det är roligt att prova på nya saker. Jag ska bli bättre på att vara spontan även med andra saker här i livet, men jag börjar smått. :)

Dom här fåglarna är lätta att göra och går snabbt att sy ihop. Och söta blir dom, tycker jag i allafall... :) Och så kan jag använda små spillbitar av tyg som annars inte räcker till något. Det kommer helt klart bli fler fåglar här framöver!

Men jag ska erkänna att jag även är lite sugen på att skaffa ett riktigt husdjur till... En liten gnagare vore ju skoj! Vem vet... Dottern Bella fyller 4 år snart....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar