onsdag 15 januari 2014

Härliga cupcakes!

Jag är helt slut efter en intensiv dag på jobbet med mycket möten (eller rättare sagt, bara möten...). Laddar med ny energi genom att måla lite på min bänk (som snart är klar!!) och kikar lite på mina cupcakes jag roade mig med i helgen. Jag är barnsligt förtjust i cupcakes! Jag vet inte riktigt varför för jag är inte så såld på att äta dom, men förmodligen gillar jag dom för att de är söta, färgglada och härliga skapelser!

Jag håller på och försöker skapa nån slags burk som har formen av en cupcake och det här är två av mina prototyper. Jag har använt gamla pepparkaksburkar som stomme för och använd vadd som fyllning. Den ena har en virkad blomma (nybörjare på det där med virkning) och den andra har en ros gjord av rullad filt. Tygerna är en blandning av nytt och gammalt, det gula blommiga tyget är till exempel från en retrogardin jag köpt på en Second hand-butik och det enfärgade rosa fann jag på IKEAs rea, en gardin för 9 spänn. Jag gillar mixen av gammal och nytt och kommer att försöka ge ratade textiler en ny chans och ett nytt liv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar